Deklaracja dostępności Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Zielonej Górze.
Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o.o. w Zielonej Górze zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Zielonej Górze.
- Data publikacji strony internetowej: 2000-12-04
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-12
Status pod względem zgodności z ustawą.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Nie wszystkie grafiki/zdjęcia są opatrzone tekstem alternatywnym (wytyczna WCAG 2.1).
- Nie wszystkie nagrane materiały filmowe zawierają transkrypcję (wytyczna WCAG 2.1).
- Nagrane materiały filmowe nie zawierają audiodeskrypcji (wytyczna WCAG 2.1).
- Brak dostępności lub niepełna dostępność niektórych plików załączników w formacie PDF.
- MZK Sp. z o.o. nie posiada aplikacji mobilnych, dostępne aplikacje należą do podmiotów trzecich.
- Mapa Interaktywna jest wyłączona z prawnego obowiązku spełnienia standardów dostępności (zgodnie ze specyfikacją WCAG 2.1).
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2022-05-19
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-12
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Chaberska.
- E-mail: dostepnosc@mzk.zgora.pl (link wysyła e-mail)
- Telefon: +48 68 45 20 450 wew. 56.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich (odnośnik zewnętrzny).
Dostępność architektoniczna
Zajezdnia, ul. Chemiczna 8, 65-713 Zielona Góra
- Do budynku prowadzi wejście od ul. Chemicznej. Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich.
- Pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze i 1 piętrze, do którego osoba na wózku inwalidzkim może dostać się za pomocą windy.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, na końcu korytarza.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Centrum Przesiadkowe, ul. Bema 5, 65-035 Zielona Góra
- Do pomieszczeń w budynkach prowadzą wejścia z poziomu chodnika z automatycznie otwieranymi przeszklonymi drzwiami.
- W pomieszczeniu Centrum Obsługi Klienta znajduje się stanowisko do obsługi osób na wózkach inwalidzkich.
- Toaleta publiczna posiada kabinę WC dostosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Na ul. Sulechowską można przedostać się łącznikiem ze schodami i windą wyposażonym w dotykowe wskaźniki fakturowe dla osób niewidomych i niedowidzących.
- W budynkach nie ma pętli indukcyjnych.
Autobusy komunikacji miejskiej
- Wszystkie autobusy posiadają niską podłogę wraz z rampą wjazdową i wydzielonym miejscem dla osób poruszających się za pomocą wózka inwalidzkiego.
- Dla osób niewidomych i niedowidzących znajdują się zewnętrzne i wewnętrzne urządzenia głośnomówiące do przekazywania informacji pasażerskiej.
- Na przyciskach otwierania drzwi są umieszczone napisy w języku Braille’a.
- Dla osób niedowidzących przy drzwiach jest zamontowany dodatkowy ekran informacji pasażerskiej.
- W autobusach nie ma pętli indukcyjnych.